torsdag 4. oktober 2012

Sorgen i min sjel og gleden i mitt hjerte er en fortelling fra virkligheten om livet etter døden. 
Hvordan livet går videre selv om man ikke ønsker det. Når jeg mistet mitt barn for litt over 6 år siden. Spurte jeg om og om igjen, hvordan kommer jeg meg videre? Hva skal jeg gjøre nå? Hvordan skal jeg klare dette?  Til de som tror på himmel og helvete, helvete er her på jorden. Himmelen er det du får oppleve da du ikke lenger skal være i helvete.......Ikke alle opplever det. Noen danser igjennom livet, slik bladene gjør på bakken i høstens fine farger og vind.
Såret i hjertet, etter sorg og smerte vill gro. Det gjør ikke det, man lærer bare og leve med det. Jeg kommer aldri til og glemme dagen eller smerten da han sovnet inn på den store sjukhus sengen. Jeg kommer aldri til og glemme smerten, fortvilelsen eller sorgen da kisten ble senket. Eller smerten da jeg tenkte på at jeg aldri mer får se han,kose med han, leke, lese natta eventyr, høre han si mamma - jeg elsker deg eller kjenne hans armer rundt halsen min. Fortell meg da at det ikke er helvete på jord.....  
Men heldigvis så vet jeg at han har det bra. Min tro fra barndommen sier at han er i himmelen, og at vi skal møtes igjen. Å fra barndommens tro så er himmelen en fantastisk plass og komme til.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar