torsdag 4. oktober 2012

Dagen da mitt barn døde mens jeg holdt den lille hånden hans i min, sitter som klistret fast i hjernen min. Det fins ikke en detalj, settning, lukt eller følelse jeg ikke husker fra 6 Februar 2oo6. Jeg tvinger meg sjøl til og huske. Jeg straffer meg sjøl for hans død. Det er min feil at himmelen fikk en så liten engel alt for tidlig.  Skulle ønske at jeg bare kunne få våkne opp til de isblå øyene hans og det fine smilet. Men det skjer ikke for jeg sendte min lille sønn rett inn i døden....

Jeg ville oppfylle et ønske og en stor drøm. Det endte som et mareritt som ødela flere liv og en gang en lykkelig familie på tre. Jeg er den og skylde på for alle tårer, sinne, frustrasjon, sorg og savn. Jeg kan ikke gå tilbake i tid og forandre dagen, og jeg kan heller ikke forandre fremtiden. Han er borte for alltid. Jeg er så lei meg for valget jeg tok. Jeg er så lei meg smerten som jeg forårsaket. Det var ikke jeg som kjørte men det var jeg som sa ja til turen....

6 februar kl 06.45 er dem klare til og dra. Patrick skal være med sin stefar og en venn av oss på lastebil tur fra Elverum til Moss. Jeg ligger fortsatt i senga men jeg hører han løper at og frem i huset. Han er i ekstase for turen han skal på. Sekken hans med drikke, tyggis, ekstra klær,sjokolade, baby gulrøtter og bamsen er ferdig pakket. Han kommer inn til meg med et kjempe smil. Han gleder seg så, å jeg er så glad for at han skal få drømmen sin oppfylt. 

Nå skal jeg reise mamma. 
Jeg vet gutten min. Å jeg håper du får en kjempe spennende dag. 
Det får jeg mamma. Jeg elsker deg mamma`n min.
Å men gutten min jeg elsker deg også. 

Han står i dør åpningen og smiler til meg. Kom hit så mamma får masse koser og nusser først. Han løp mot meg og kastet seg oppi senga. Jeg holdt rundt han og fortalte hvor mye jeg elsket han. Han nusset meg på pannen,nesa, begge kinn  og haken. Han går mot døra og sier

Mamma du er det beste som fins, ikke glem det. Ikke glem at jeg elsker deg også. Å da jeg kommer hjem i kveld skal jeg fortelle deg alt om turen. 
Ja det må du gjøre gutten min. Ikke glem at jeg elsker deg også lille elskling. 

Skrittene forsvinner ut av huset og det blir stille. Jeg hører bilen kjøre i veien. Jeg setter meg opp for noe føles feil. Jeg ser ut av vinduet. I løpet av natten har det kommet enda mer snø. Jeg legger meg ned igjen og tenker på guttungen min. For en herlig liten klump jeg har. Jeg sovner igjen. Mens jeg sover mister gutten min livet sitt. Jeg vet det ikke ennå men sakte dør jeg innvendig.....   

                                                                
                                                           

                                                                            


                                              Bildene er tatt 17 mai 2005 & Juli 2005

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar